Zuhuratbaba mah. Yüce Tarla cad. No:69 Daire:13 Bakırköy-İstanbul 0501 328 76 75

Ogmentasyon (Kemik Arttırımı) Nedir?

Ogmentasyon kelime olarak çoğaltmak anlamına gelmektedir. Diş hekimliği ve çene cerrahisi uygulamalarından özellikle implant operasyonlarında, sinüs lifting cerrahisinde ve kist ameliyatlarından sonra sıklıkla uygulanmaktadır. Ogmentasyon uygulamaları hasta için büyük avantajlar sağlamaktadır. Diş kayıplarından sonra uzun dönemde en çok karşılaşılan problemlerden biri çene kemiğinde meydana gelen kemik kayıplarıdır. Bunu kısaca çene kemiği erimesi olarak adlandırabiliriz. Çene kemiğinde farklı nedenlere bağlı diş kayıplarından sonra erime ve çökme gözlenmektedir. Bu kayıpları giderebilmek adına uygulanan ogmentasyon sayesinde implant için yeterli olan kemik yapısı oluşturulabilir. Kemik grefti ve membranlar ile ogmentasyon prosedürü gerçekleştirilmektedir. Ogmentasyon yöntemi, panoramik röntgen veya dental volumetrik tomografi ile belirlenerek kullanılacak materyal çeşidine ve miktarına karar verilir.

Ogmentasyon Çeşitleri Nelerdir?

Erken yaşlarda kaybedilen dişler ya da dişeti hastalıkları nedenleriyle çene kemiği miktarındaki azalmalar, çeşitli ogmentasyon yöntemleriyle tedavi edilebilmektedir. Hastaların kendi vücutlarından alınan kemik veya dokular ile otojen olarak yada kemik bankalarında bu tip işlemler için hazırlanan hayvan kaynaklı veya sentetik greft-membran malzemeleriyle ogmentasyon işlemleri başarıyla uygulanmaktadır. Kemik seviyesi yeterli bir duruma geldikten sonra diğer tedaviler yapılabilir veya hekimin uygun görmesi halinde aynı anda işlemlere başlanabilir.

Kemik ogmentasyonu haricinde yumuşak doku grefti sayesinde dişeti problemleri de çözülebilmektedir. Ağız içerisinde belirli bölgelerden alınan yumuşak doku greftleri ile dişeti çekilmeleri veya diğer dişeti hastalıklarının tedavisi sağlanabilmektedir.

Ogmentasyon uygulamaları implant uygulaması ve dişeti tedavilerinin başarısını arttırmaktadır. İmplant uygulanması planlanan bölgelerdeki yetersiz kemik miktarı bu tip ogmentasyon yöntemleriyle yeterli hale getirilmektedir. İmplant uygulamaları için iyi bir alt yapı hazırlaması nedeniyle sıkça tercih edilen bir tedavidir.