Zuhuratbaba mah. Yüce Tarla cad. No:69 Daire:13 Bakırköy-İstanbul 0501 328 76 75

Temporal Kas Botoksu Nedir?

Uykuda istemsizce diş sıkma ve gıcırdatma alışkanlığı (bruksizm) günümüzde oldukça yaygın bir problem halini almıştır. Sabahları yaşanan baş-boyun ağrıları, dişlerde meydana gelen aşınma ve kırılma, çene eklemlerinde fonksiyon bozukluğu, yüz şeklinin değişmesi gibi farklı belirtiler bruksizmin habercisi olmaktadır.

Masseter kasları çiğneme kaslarının en büyüğüdür ve bruksizmde etkilenen ilk kastır. Bunun yanında şiddetli bruksizm vakalarında, temporal kaslarda da bu istem dışı hareket nedeniyle hacim artışı meydana gelmektedir. Bu durum sonucunda çene kaslarındaki ağrıya ek olarak temporal kasların bulunduğu şakak bölgelerinde de özellikle sabahları şiddetli ağrılar gözlemlenir. Bruksizmin neden gerçekleştiği tam olarak tanımlanamasa da stres, çenenin fizyolojik yapısı, uyku alışkanlıkları ve bozuklukları, ilaçların yan etkileri buna neden olabilmektedir. Temporal kas botoksu gece diş sıkmalarının önüne geçmek ve kası gevşetmek için uygulanmaktadır.

Temporal kas botoksu yapılan hastaların büyük çoğunluğunda baş, çene ve boyun ağrılarının geçtiği, diş sıkma ve gıcırdatma eylemlerinin ortadan kalktığı ve dişlere verilen zararın minimuma indiği gözlenmektedir. Her hastanın botoks dozu farklı olabilmekle birlikte botoksun etkisi ortalama 4 ile 6 ay sürmektedir. Temporal kas botoksu massater botoks ile aynı zamanda uygulanabilmekte ve yüz şeklinin biçimlenmesinde büyük bir etkiye sahiptir.